Stap 1. Je meldt je aan op de website.
Stap 2. Binnen 1 werkdag ontvang je inloggegevens.
Stap 3. Plaats je aanbod, je mag onbeperkt producten plaatsen.
Stap 4. Ontvang bestellingen en:
Stap 4.1 Zet deze klaar in de winkel (zodat de klant vanaf de volgende dag af kan halen);
Stap 4.2 Bezorg deze bij de klant (of laat deze bezorgen).
Stap 5. U bent zelf verantwoordelijk voor de betalingen:
Stap 5.1 Krijg betaald per bankoverschrijving;
Stap 5.2 Krijg betaald bij afhalen in je eigen winkel of horecagelegenheid;
Stap 5.3 Krijg betaald bij bezorging
FAQ categorie: Aanbieders
FAQ voor aanbieders van KoopLokaal Doetinchem.
Wat we afspreken
De initiatiefnemers doen ieder hun uiterste best om je te helpen tijdens deze crisisperiode. Dat doen we gratis en op vrijwillige basis. Zijn er dingen die niet goed gaan of beter kunnen? Informeer ons. Als vrijwilligers zullen wij ons uiterste best doen om het dan snel te herstellen of te verbeteren waar mogelijk.
Wat wij bieden
We bieden een gratis (verkoop)platform voor lokale ondernemers, horeca en winkeliers om deze crisistijd door te komen.
Wie wij zijn
KoopLokaal is een impactfirst project van VoorMeerWaarde B.V.
Adresgegevens
Ampsenseweg 17
7241 ND Lochem
Helpdesk
Telefoonnummer 085 80 81 2 80
E-mail [email protected]
Bedrijfsgegevens
KvK 08158572
BTW NL.81.78.61.397.B01
Bank NL08 RABO 0309638461
KoopLokaal Overschie maakt onderdeel uit van een landelijk netwerk.
Hoe kan ik producten plaatsen en beheren?
Als je geaccepteerd bent als aanbieder kun je zelf producten beheren. Hiervoor moet je inloggen op jouw account. Je kunt twee soorten producten aanmaken.
Simpel product (een product in de webwinkel van KoopLokaal)
– Ga naar producten in het menu, klik op “Nieuw toevoegen“.
– Vul de Productnaam en Omschrijving in.
– Kies bij “Productgegevens” Simpel product
– Vul de Reguliere prijs en Belastingklasse (0%, 9% of 21% btw) in.
– Vul optioneel de Actieprijs en Periode in.
– Vul optioneel een Aankoopnotitie in, deze staat bij het tabblad “Geavanceerd”. Een aankoopnotie kun je gebruiken voor een melding aan de klant, voorbeelden: “Neem eerst contact op voor de betaling.”, “De levertijd van dit product is één week”, of andere meldingen ter informatie.
– Kies één Productcategorie in het rechter menu (categorie “Externe webwinkels” mag niet gekozen worden).
– Klik in het rechter menu op “Productafbeelding instellen” om een foto te uploaden van jouw product. Deze wordt getoond in de lijst.
– Klik op publiceren. Je product staat nu in de webwinkel.
Extern product (een product in jouw eigen webwinkel)
– Ga naar producten in het menu, klik op “Nieuw toevoegen“.
– Vul de Productnaam en Omschrijving in.
– Kies bij “Productgegevens” Extern product.
– Vul de URL in van het product op jouw eigen website.
– Vul de tekst in die op de bestelknop moet komen te staan.
– Vul de Reguliere prijs (en optioneel een Actieprijs) in.
– Kies één Productcategorie in het rechter menu (categorie “Externe webwinkels” mag niet gekozen worden).
– Klik in het rechter menu op “Productafbeelding instellen” om een foto te uploaden van jouw product. Deze wordt getoond in de lijst.
– Klik op publiceren. Je product met doorverwijzing staat nu in de webwinkel.
Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?
Vooralsnog kan dat alleen via de helpdesk. De helpdesk stelt een aantal controlevragen om te verifiëren dat je gemachtigd bent om deze wijziging door te voeren.
Hoe kan ik inloggen op mijn account?
Bij het aanmelden heb je een e-mail ontvangen met hierin een link om je account aan te maken. Mocht je deze gemist hebben kun je altijd een nieuw wachtwoord opvragen via https://kooplokaaloverschie.nl/mijn-account/wachtwoord-vergeten/. Vul hier je e-mailadres in die je hebt opgegeven bij je aanmelding.
Hoe kan ik aanmelden?
Aanbieders kunnen zich eenvoudig aanmelden via het aanmeldformulier.